marți, 24 februarie 2015

Șurup versus Șurub

Mai acum vreo doi ani o prietenă îmi spunea că mulți oameni folosesc "șurup" în loc de "șurub". Eu nu auzisem pe nimeni sau n-am fost niciodată atentă la această exprimare așa că am rămas puțin confuză și neîncrezătoare. Dar nu știu cum s-a făcut că în aceeași zi cineva chiar a spus "șurup". Sigur că noi ne-am pus pe râs, dar nu era de râs. Ar fi trebuit să plângem. Ba chiar am încercat să-l convingem pe respectivul că nici șurubelnița nu e șurupelniță, dar n-am avut cu cine, așa că am lăsat-o baltă. Însă, mai zilele trecute, iată că cineva zice iar ceva de un "șurup". Nu mă mai chinui de ceva vreme să le explic oamenilor că nu e corect. Oricum nu le pasă. Așa că m-am gândit, totuși, așa, pentru mine, să dau definiția din dex, ba chiar cu mai multe explicații și cu utilizarea lui corectă. Utilizarea lui "șurub" desigur. Așa că am încropit ceva, sper să vă fie de folos.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Chiar dacă părerile voastre sunt contrarii vă rog să vi le exprimați cu respect.